تا امروز مطالب زیادی در مورد هدایای تبلیغاتی و تأثیر آن در کسبوکار و شناسایی برند به مشتریان خواندهایم. و اینکه همه ما میدانیم که با اهدای هدایای تبلیغاتی علاوه بر معرفی برند به مشتریانمان، نوعی حس قدردانی و جبران را نیز در آنها بر میانگیزیم.
آیا تاکنون به صورت موشکافانه به نحوه انتخاب صحیح هدایای تبلیغاتی توجه کردهاید؟
در انتخاب هدایای تبلیغاتی یکی از مهمترین فاکتورها، توجه به قیمت، کیفیت، میزان سوددهی و مرتبط بودن هدیه با شغل و کسبوکارتان و همچنین شخصیت فردی است که به او هدیه میدهید. توجه داشته باشید که اگر به این نکات توجه نکنید، نه تنها هیچ سودی عایدتان نمیشود، بلکه موجب خواهد شد که مشتریان به سرعت از شما و برندتان فاصله گرفته و برای همیشه از ذهن خود پاک کنند.
به عنوان مثال شخصی که در زمینه لوازم خانگی فعالیت میکند، اگر جهت تبلیغات خود از خودکار، کلاه و سایر موارد نامرتبط استفاده کند، هیچ سودی عایدش نخواهد شد. همانطور که کاملاً واضح و مشخص است، این شخص باید تبلیغات خود را با اهدای ساعت دیواری تبلیغاتی، لیوان تبلیغاتی و…..رونق ببخشد.
درست است که لیوان تبلیغاتی، خودکار تبلیغاتی و کلاه در زمرهی هدایای تبلیغاتی عمومی و رایج قرار میگیرند، اما طبیعتاً همه از کسب و کار خدمات کامپیوتری انتظار هدایای مرتبط با تکنولوژی دارند و از شخصی که در کار لوازم التحریر است انتظار خودکار، اتود و سایر مواردی اینچنین را دارد.
با این تفاسیر معمولاً سیاستی که اهدا کنندگان هدایای تبلیغاتی بر آن معتقد هستند و معمولاً آن را رعایت میکنند، این است که هدایای تبلیغاتی رایج و عمومی مانند لیوان، خودکار و …. را به عموم مشتریان و هدایای تبلیغاتی خاص و با کیفیتتر را به مشتریان خاص و وفادار خود اهدا میکنند.